Zareklamuj język niemiecki! – wyniki konkursu
31 grudnia zakończył się nasz konkurs “Zareklamuj język niemiecki!”.
Absolutnym hitem okazała się reklama pana Bartłomieja, którą zamieszczamy poniżej:
Zawsze chciałeś kupić wymarzone BMW bezpośrednio od tego Niemca który jeździł nim tylko do kościoła a nie umiałeś się dogadać z nim i byłeś zmuszony skorzystać z pośrednika?
Byłeś zły na siebie że omija cię tyle niemieckojęzycznych seriali z których nie rozumiesz ani słowa a wszyscy znajomi mówią tylko o nich?
Zawsze zastanawiałeś się po co ci te wszystkie niemieckie kanały na samym końcu listy na dekoderze skoro nic z nich nie rozumiesz?
Po raz kolejny zostałeś odsunięty od ciekawego projektu bo klient był niemieckojęzyczny ?
Wiesz, że pogląd o urodzie Niemek to błędny stereotyp ale co z tego skoro i tak nie poderwałeś tej dziewczyny z wymiany na studiach bo nie umiałeś się z nią dogadać.
Jeśli czytasz to a twoja głowa przytakuje przy każdym zdaniu – nie zwlekaj! Nie pozwól aby ominęło Cię tyle rzeczy których mógłbyś być częścią , gdybyś tylko znał język Goethego!
Przełam opory i zdecyduj się na naukę języka niemieckiego. Gwarancja satysfakcji i dobrze zainwestowanego czasu.
Nagrodą jest książka Ani Jędrzejczyk – “Niemiecki w marketingu. Marketingdeutsch”. Serdecznie gratulujemy!
“Niemiecki w marketingu. Marketingdeutsch” to propozycja dla osób posługujących się językiem niemieckim na poziomie B1-B2, które interesują się wyrażeniami i terminami z dziedziny marketingu.
Jak pisze sama autorka, publikacja ta ma za zadanie “ułatwić przedsiębiorcom z Polski wejście na rynek niemiecki – nie tylko poprzez zapoznanie ich z językiem specjalistycznym w obszarze marketingu, ale również poprzez ich zaznajomienie z pewnymi oficjalnymi i nieoficjalnymi zasadami obowiązującymi na tym rynku (…)”
To właśnie te różnice kulturowe wskazywane w książce są dla czytelnika niezwykle istotne i niejednokrotnie bardzo interesujące.
Przyznam szczerze, że nie wiele do tej pory miałam do czynienia z terminami branży marketingowej w języku niemieckim, ale materiały zgromadzone przez doktorantkę językoznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim naprawdę zachęcają do pogłębiania wiedzy w tym obszarze.
Książka wzbogacona została rysunkami, grafikami, a także przykładowymi reklamami, które autorka sfotografowała przebywając w Niemczech.
Co znajdziemy w książce?
- Marketingowe myślenie, czyli jakie?
- Czego życzy sobie niemiecki klient?
- Niemiecki czy polski klient – jest jakaś różnica?
- Asortyment w sklepie w Niemczech – czyli jak przygotować atrakcyjną ofertę?
- Sprzedaż w Niemczech – ucz się od najlepszych!
- Krótki plan biznesowy
- Ćwiczenia i gry planszowe
- Zakończenie – jak poradzę sobie w marketingu
W każdym rozdziale są również wprowadzenia leksykalne w języku polskim i w języku niemieckim.
Jeśli interesujecie się branżą marketingową lub po prostu macie ochotę odkryć tajniki języka niemieckiego w tym temacie, zachęcam Was do sięgnięcia po tę publikację.
Comments (1)
Bardzo ciekawa publikacja. Znaczenie języka niemieckiego w marketingu internetowym jest mi szczególnie bliskie z uwagi na fakt, że sam wykorzystuję ten język w copywritingu i marketingu szeptanym.